Postgrau Facility Management

Dates i horaris
Del 7 de novembre de 2024 al 10 de juliol de 2025
Dijous de 16 a 20 h
Tipus
Presencial i videoconferència
Durada
122 hores
Lloc
CATEB
Bon Pastor, 5 (Barcelona)
08021
BARCELONA

Organitzat per

Aquest curs s’ha programat entre el Col·legi de l'Arquitectura Tècnica de Barcelona (CATEB) i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN).

imatgelogo      

Objectius

  • Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta el Facility Management.
  •  Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.

Destinataris

Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

Programa

Mòdul 1. La figura del Facility Management (20 hores)

  • Anàlisi de la situació actual i futura
  • Competències i Funcions
  • Models de FM
  • Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
  • Normativa de referència

 

Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (12 hores)

  • Durabilitat i Cicle de Vida
  • Gestió en Fase de projecte i obres
  • Model de gestió del FM
  • Licitació i contractació de serveis
  • Visita a un edifici

 

Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (18 hores)

  • Processos en un edifici
  • Control de costos i gestió financera
  • Quadre de comandament i indicadors de gestió
  • Tecnologies orientades a la gestió

 

Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (12 hores)

  • Gestió Energètica
  • Contractació de subministraments
  • Certificacions sostenibles
  • Edificis saludables
  • Visita a un edifici 

 

Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (20 hores)

  • Les instal·lacions en els edificis
  • El Pla de Manteniment I GMAO
  • Serveis de Manteniment

 

Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores)

  • Serveis de seguretat
  • Plans d'emergència i autoprotecció
  • PRL i CAE

 

Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (12 hores)

  • Serveis de Neteja
  • Serveis de consergeria i serveis auxiliars

 

Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (12 hores)

  • Planificació i gestió d'espais
  • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
  • Manual de Disseny dels espais
  • Visita a un edifici

 

Mòdul 9. Habilitats (4 hores)

  • Tècniques de negociació
  • Tècniques de comunicació
  • Treball en equip

Impartit per

Albert Pons Pujol, Arquitecte Tècnic col·legiat. Soci Director de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.

Óscar Subirats Rebull, Arquitecte Tècnic col·legiat i Enginyer tècnic Industrial. Certified Energy Manager (CEM ®) i CMVP® (EVO). Energy Manager a COMSA Service.

Miquel López Reig, Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.

Jesús Piñel Benito, Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.

Susana Martínez Rivera, Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.

Iñaki Rigo García, Arquitecte. Postgrau Facility Management. Director de projectes vinculats a FM a TBA Facilities.

Noelia Jordán Martín, Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.

Esther Somoza Rodríguez, Llicenciada en Psicologia. Màster en Direcció de RH, formació en negociació a Harvard, Màster en Coaching Organitzacional. Formadora i consultora en l'àrea de gestió de persones.

Anna Lluïsa Baró, Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CATEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.

Adriana Miras Ecija, Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.

Drets d'inscripció

Preu col·legiats (presencial): 1960 €
Preu precol·legiats (presencial): 1960 €
Preu no col·legiats (presencial): 2800 €
Preu col·legiats (en línia): 1960 €
Preu precol·legiats (en línia): 1960 €
Preu no col·legiats (en línia): 2800 €

Els drets d'inscripció per a col·legiats del Consell i de la METGEC serà el preu de col·legiats. Contacta amb el Departament de Formació per a realitzar les gestions corresponents abans de formalitzar el pagament. Tel. 934961420 o bé per email a: formacio@ebcn.cat

 

Formes i terminis de pagament dels cursos

 L’import del cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:

 

  • Targeta de crèdit o dèbit
  • Bizum
  • Carta amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament *:
    • Si ets client de Caixabank, a través de la Linea Oberta de CaixabankNow
    • Si no ets client, des del mateix portal CaixabankNow, a través de l'opció codi CPR i/o emissora

* Si vols saber quins passos has de seguir, fes clic aquí.

Una vegada fet el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic

Observacions

Formació subvencionada per col·legiats en situació d’atur

El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.

 

Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.  

*Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.

 

Metodologia

Podràs seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del Col·legi. També podràs seguir-lo per videoconferència, a través de l’aplicatiu ZOOM.

Els professors del postgrau són professionals en actiu amb una àmplia experiència en els seus respectius camps. Aquests experts es comprometen a transferir els seus coneixements pràctics i teòrics als estudiants de manera pedagògica, garantint una comprensió profunda i aplicable de les matèries impartides.

Cada mòdul del postgrau està dissenyat per fomentar l'aprenentatge a través de la pràctica. Aquests mòduls inclouen l'anàlisi de casos reals, que permeten als estudiants aplicar els coneixements adquirits en situacions concretes. Els casos són seleccionats per la seva rellevància i complexitat, oferint així una visió completa dels desafiaments i solucions possibles en el món professional. A l’hora es fomentarà un entorn d’aprenentatge col·laboratiu i crític.

Els estudiants tindran l'oportunitat de discutir diferents perspectives i plantejaments, millorant així les seves habilitats analítiques i de resolució de problemes. Aquesta metodologia garanteix que els coneixements adquirits no només siguin teòrics, sinó que també tinguin una aplicabilitat pràctica immediata en el camp professional.

Treballarem al campus del Col·legi, www.campus.apabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d’on us connectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fòrums, estareu en contacte amb els Companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions.

 

Avaluació

Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l'assitència al 80% de les classes.

 

Anul·lacions

Per anul·lar la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.

Les anul·lacions d’inscripcions als cursos s’hauran de comunicar al Departament de Formació (formacio@ebcn.cat  o Tel. 93 496 14 20).

Les anul·lacions comunicades dins dels 5 últims dies abans de l’inici del curs, o una vegada iniciat el curs, comportaran la pèrdua del 100 % de l'import del curs. 

 

El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.

 

Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció. 

This site is registered on wpml.org as a development site.